תקשורת (שר)מוטה
בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית- מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה. לכתבה המלאה...
אוקטובר 2012
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

רבין היה מתנגד לתוכנית ההינתקות

רבין היה מתנגד לתוכנית ההינתקות

היום לפני 17 שנה (5.10.95) הכנסת אישרה בזכות עריקת שני מטונפים מהימין את הסכם אוסלו ב'. כדי לשכנע לתמוך בהסכם, ראש הממשלה רבין העלה כמה נקודות מעניינות.. אני התייחסתי לדעתו על תוכנית ההינתקות.. הלכתי לארכיון…
*******************
מדי פעם הם הפליצו המלצה שכוילה לאחד ממנהיגי הימין "לעלות לקברו של רבין ולבקש סליחה". יש להם הסבר: אתם שהסתתם נגד הסכם אוסלו ונגד רבין, ממשיכים במסלול שהוא טווה. הסתכלתי על הפרצופים- אלה ממשיכי דרכם של רוצחי האופי שהסיתו נגד מנחם בגין, וכינו אותו הרבה שנים קודם- "פשיסט".

היום הם משתמשים בשמו של "הפשיסט" כשהם זקוקים לחיזוק מסרים דמוקרטיים. להם אני אומר- לפני שאתם ממליצים למישהו לעלות לקברו של רבין ולבקש סליחה, תזחלו לקברו של בגין ותתחננו לסליחה. הסליחה מבגין מתחייבת. סליחה מרבין? מנהיגי הימין?
אני דווקא סבור, שמי שצריך לבקש סליחה מרבין, אלה מעריציו מהשמאל שתמכו בהינתקות.

רבין היה נאבק בתומכי ההינתקות-

מדי פעם הם נוהגים להשתכשך בשאלת ה- אילו. אילו רבין לא היה נרצח… ההיסטוריה לא אוהבת את השאלה הזאת, מפני שברוב המקרים השואל משחרר תשובה מניפולטיבית. אילו רבין לא היה נרצח- כך הם אומרים- היה כאן שלום. יגאל עמיר רצח את השלום!

רגע, אם השלום נרצח, מדוע הם מבטיחים לנו שלום אם וכאשר יגיעו לשלטון? לשאלה הזאת יש לנוכלים תשובה משיחית: אנחנו נפיח חיים בגוויית השלום בנוסח "חזון העצמות היבשות של הנביא פרס". היכולת המשיחית הזאת חבויה בפתק הנכון. כל שעליכם לעשות זה לשלשל אותו לקלפי.

בשונה מהם, אני טוען שאילו רבין לא היה נרצח- 8000 יהודים מגוש קטיף וצפון השומרון, לא היו נעקרים מבתיהם. מאין הביטחון אתם שואלים? מפני שזה מה שרבין אמר. מי שיפריך את קביעתי, כאילו אמר: אז מה אם רבין אמר- הוא שקרן!…

בדיוק היום, לפני 17 שנה (5.10.95), הכנסת אישרה את הסכם אוסלו ב'. הלכתי לארכיון, ושלפתי שני קטעים רלוונטיים מנאומו של ראש הממשלה יצחק רבין. הקטעים מבטאים את דעתו, בתוספת חיזוק: הסכם אוסלו. היום כולם יודעים שמאז- הרופסים הצליחו לכפות על ישראל התקפלות, ובמקביל וויתור לפלסטינים על פירוק ארגוני הטרור. מי אמר "תוכנית השלבים" ו(לא) קיבל?

העליתי שני סרטונים. בסוף הסרטון הראשון רבין מדבר על הקמת גושי ישובים ביו"ש, "והלוואי ויהיו כמו גוש קטיף". בסוף הסרטון השני, רבין מבקש להזכיר לח"כים התחייבות שממשלתו נתנה לכנסת, הכתובה בהסכם אוסלו, "לא לעקור ישובים לפני הסדר הקבע". בנוסף- "לא להקפיא בנייה ולא גידול טבעי".

כל מי שחושב שרבין היה איש אמת (אני לא נמנה על אלה) צריך להיות בטוח שהוא היה מתנגד לפשע העקירה שביצע הרודן המושחת בגיבוי ובעידוד כלבי השמירה… שופופו…

תגובה אחת לפוסט "רבין היה מתנגד לתוכנית ההינתקות"

כתיבת תגובה

*