תקשורת (שר)מוטה
בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית- מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה. לכתבה המלאה...
דצמבר 2011
א ב ג ד ה ו ש
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

בן כספית, אתה לא בכיוון

בן כספית, אתה לא בכיוון

מישנה: השנאה מעוותת את המציאות, ומשבשת את שיקול הדעת. עיתונאי שונא, לא יכול ולא רוצה לשרת את ציבור קוראיו. הוא רואה בהם אובייקטים לגיוס. בן כספית שונא את נתניהו. השנאה הזאת היא הסיבה לכתיבה מעוותת. הלכתי לארכיון….
*****************
מי שרוצה- גם אם לא מצא- יכול להכריז על מציאת כינים בקרחת. מי שרוצה, יכול להכריז על מציאת מטבע- רק בגלל שחיפש מתחת פנס. מי שרוצה, יכול להאשים את נתניהו בהעסקת קלגסים(!!)- שעסוקים בחיסול העיתונות. בן כספית רוצה. מאוד רוצה. כל כך רוצה, שאין לו בעיה למרוח את השטויות שליקט, במסלול שנאתו לנתניהו.

תחת הכותרת "זה גם בגללנו", מגלה לנו בן כספית, שהשאלה "איפה איבדנו את הציבור", מטרידה עיתונאים רבים בזמן האחרון. גם אותו. ממש במקרה, תוך שהוא צופה באחד מערוצי הטלביזיה, ירד לו האסימון: הסיקור על אוהב ישראל (אחד מהמתמודדים על המועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית), ניוט גינגריץ', היה עוין. "לא, זאת לא הייתה הטלביזיה של הרשות הפלסטינית", כתב כספית, "זו הייתה טלביזיה ישראלית לגמרי שמתחה ביקורת חריפה על מועמד אמריקאי אוהב ישראל" (מעריב / 12.12.11).

כספית עושה לעצמו חיים קלים. אילו היה שואל את עצמו כמה שאלות נוקבות- ומתעקש להשיב עליהן בכנות, היה מבין. זה לא מסובך: הציבור סולד מהתקשורת מסיבה פשוטה- היא עדרית ומשרתת את השמאל. זה היה (חצי) בסדר בתנאי אחד: שהתקשורת לא הייתה מתעקשת לשווק את הטועים, ולרדוף את היריבים הפוליטיים.

גם המציאות מעצבת דעת קהל, ובקרב על התודעה המציאות מנצחת את התקשורת!- עובדה: רוב הציבור ימני. אני לא יודע מה כספית חושב על מי שמתווכח עם המציאות- לאנשים רציונאליים יש דעה לא טובה על עליהם.

בן כספית נחשב לעיתונאי בכיר. ולמרות זאת, טוקבקיסטים לא מעריכים אותו- וזה בלשון המעטה. רשימותיו נוטפות שנאה לראש הממשלה. כל פסיכולוג מתחיל יודע: השונא רואה מעוות והדיווח בהתאם. לא הייתי כותב את זה אלמלא הודה בן כספית בשנאתו את נתניהו. השנאה הזאת כל כך עזה אצלו- עד כי אמר לפני הבחירות (2006) "למרות שנתניהו היה שר חוץ מעולה, ושר אוצר מזהיר- אצלי הוא אופציה אחרונה". אמירה מטופשת. מנקודת המבט של הציבור: מבצע מוצלח, שלא לומר מזהיר, ועוד בתפקידים הכי בכירים-עדיף על מבצעים שהוכיחו בינוניות.

השנאה שולטת בו. אם בן כספית חש שאין לו יכולת למרוד בשנאתו- אין בעיה, שימשיך להפיץ אותה. אלא שההגינות מחייבת אותו לכתוב מתחת כל מאמר שנאה גילוי נאות: הכותב שונא את ראש הממשלה נתניהו. זה מגיע לקוראים… הלכתי לארכיון…

כתיבת תגובה

*