- ארכיונרי - https://neri-avneri.co.il -

עמוס עוז נביא שקר / מאת: נרי אבנרי

אפילו נוכלים שפרנסתם על שקרים, יודעים שיש שקר אחד אסור בתכלית: שקר עצמי! עמוס עוז מייצר שקרים עצמיים, ואח"כ משווק אותם לציבור…. להלן מאמר תגובה מיוחד עתיר סרטונים שתכליתם- הפרכת כזבים שמפיץ הנביא מטעם עצמו, עמוס עוז…

הלכתי לארכיון…

 ***********************

למסבירנים רהוטים יותר קל לשכנע ממקביליהם העילגים. ככה זה. המחזאי יהושע סובול, מכיר את החולשה הזאת, וברגע אחד של התפכחות- הזהיר מפניה. "אנשי רוח לא יותר חכמים מנגרים ונהגי מוניות", קבע סובול, והסביר: "יש להם בסה"כ כושר ביטוי יותר מוצלח- זה הכול". סוף ציטוט. סובול התכוון לקבוצת סופרים ואומנים מהשמאל שברוב המקרים הוא משתייך אליה. הסופר עמוס עוז הוא אחד הבכירים שבהם.

בראיון ארוך וחריג שנתן לדרור אידר (ישראל-היום / 12.5.17), קראנו את אותם מסרים של השמאל, שהמציאות השליכה לפח הזבל. והוא עקשן שכמוהו, שלף אותם, ניקה, הבריק ושיגר שוב אלינו. לעקשנות של עמוס עוז יש סיבה: מדובר בעימות קשה על היררכיה בינו לבין המציאות. הוא דורש שהיא תתאים את עצמה אליו, והיא דורשת את ההיפך, ומזכירה לו נשכחות.

באותו ראיון, דרור אידר הזכיר לו, שעל פי הסכם אוסלו, הסכמנו לחלוקת הארץ ומה קיבלנו? לשאלה הזאת יש הרבה תשובות- רק אחת נכונה- שרון (לפני שנחשד בפלילים): "קיבלנו טרור, ועוד טרור, ועוד טרור". ומה השיב הנביא?

 

"הייתי בין הסנדקים של אוסלו", אמר עוז, "אני לא יודע אם אוסלו היה תינוק טוב או תינוק רע, אבל שני ההורים שלו לא אהבו אותו מהרגע הראשון ("שני ההורים שלו"- הכוונה לשלושת ההורים, שזכו בפרס נובל ל(קורבנות)שלום). וכדי שנבין במה הוא מאשים את רבין ופרס, הדגיש: "כבר למחרת אוסלו, רבין ופרס הציפו את הגדה בגל עצום של התנחלויות". אתם הבנתם את זה?

אני רוצה להתווכח איתו, אלא שאני מכיר את תגובת הבוז האוטומטי שהוא מקרין כלפי "מתריסים" מהימין, אז בחרתי לעמת אותו עם האיש היחיד שהוא באמת מכבד- הנביא עמוס עוז. שימו לב מה אמר הסופר הנכבד על הסיכוי של אוסלו- ציטוט: "דווקא כאדם שמוכן ללכת לפשרה מרחיקת לכת עם הפלסטינים, דווקא אני, דווקא אנשים כמוני, צריכים לדרוש מהם, שההסכמים יקוימו במלואם עד לתג האחרון…  הסעיף הראשון בהסכם- שהם לא הורגים בנו. הם לא מקיימים את הסכם אוסלו"! ("פופוליטיקה" / 25.2.96) (הערה: הדיון התקיים ביום שהיו בו שני פיגועים.).

 

מילים כדורבנות, לא?! חכו, זה עוד לא הכול. קבלו עוד ציטוט: "אם הם (הפלסטינים) לא יכולים לספק את מה שהתחייבו בהסכם- להסכם אין ערך. …כאדם שנילחם במשך שנים על זכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית, אני רוצה לדבר אליהם: אם אתם לא יכולים למנוע רצח ישראלים, ההסכם הזה במוקדם או במאוחר לא יחזיק". במבחן התוצאה- עמוס עוז צדק. אז למה חזר להפיץ מסרים המוכיחים שלא נוח לו להיות צודק? התשובה ברורה- שקר עצמי. יותר נוח לו עם עדר הטועים, מאשר להתבודד עם האמת.

(בנושא הפלסטיני יש לי עוד תשובות לעוז, שאני מעדיף להציג בסרטונים. כולם רלוונטיים לראיון עם דרור אידר).

 

על ההסתה שקדמה לרצח רבין!-

 

באותו ראיון, הזכיר לנו הסופר עמוס עוז, את מה שהוא מגדיר- חלקו של נתניהו בהסתה שקדמה לרצח רבין. כדי לתת חיזוק למסר, הוא מעלה מהאוב שתי סיטואציות שחוקות. הראשונה- נתניהו היה על המרפסת בכיכר ציון, כשלמטה היו מי שהניפו פוסטרים עם תמונות של רבין במדי קצין נאצי. הסיטואציה השנייה מתייחסת להפגנה עם ארון המתים שנתניהו הוביל בצומת רעננה.

 

אם זה מה שיש לו, אז אני קובע חד משמעית שהמסית הוא עמוס עוז. על הפגנה עם ארון המתים- שלוש הערות. א)- בדמוקרטיה- הפגנה כזאת מותרת!- עובדה שאיש לא עשה סיפור מהפגנה של אומני ישראל עם ארון מתים- מול הבית של שר האוצר לשעבר, סילבן שלום. ב)- ההפגנה שודרה 20 חודשים, אני חוזר- 20 חודשים לפני הרצח (מרץ 94)

לא סביר שהמסר העולה מההפגנה הזאת, יבעבע 20 חודשים. ג)- לפי הכיתוב (רבין קובר את הציונות), ברור ש"המת" זאת הציונות- לא רבין.

 

בשורה התחתונה- אם מעמתים את עמוס עוז עם עמוס עוז, המסקנה ברורה- אחד מהשניים  חסר יושרה. דווקא כשיש הוכחות שהוא צדק בהטלת האשמה על הפלסטינים, הוא חוזר להאשים את מנהיגי ישראל… צבוע…

……………………………………………………………………………………………………….

ם- לפניכם 12 סרטונים!-

 

א)- בסרטון הראשון- יהושע סובול לא מתפעל מחוכמת "אנשי הרוח".

ב)- בסרטון השני- ראש הממשלה שרון (לפני ההינתקות): תגובת הפלסטינים לוויתורים שלנו- טרור, טרור, ושוב טרור.

ג)- בסרטון השלישי- עמוס עוז מודה שהפלסטינים לא מקיימים את הסכם אוסלו.

ד)- בסרטון הרביעי- עמוס עוז מבין שהטרור הרג את השלום.

ה)- בסרטון החמישי- עמוס עוז מבהיר: זכות השיבה = חיסול ישראל.

ו)- בסרטון השישי- עמוס עוז כועס על הפלסטינים שלא הביאו הצעה נגדית.

ז)- בסרטון השביעי- שלמה בן-עמי קובע: קונספציית אוסלו קרסה לחלוטין.

ח)- בסרטון השמיני- פרס מסביר מדוע לא ניתן להגיע להסכם עם הפלסטינים.

ט)- בסרטון התשיעי- אולמרט מאשים את אבו-מאזן בעובדה שאין שלום.

י)- בסרטון העשירי- אומני ישראל מפגינים עם ארון מתים נ- השר סילבן שלום.

י"א)- בסרטון האחד-עשר- מזוז קובע שאיש לא הוכיח הסתה שקדמה לרצח רבין.

י"ב)- בסרטון ה-12)- נתניהו מסביר את חוסר היכולת לראות מהמרפסת את תמונת רבין במדי קצין נאצי.

יודגש!-  יש בארכיון עוד הרבה סרטונים שהיסטורית- מעמידים את עמוס עוז ודומיו בצד של הטועים.