- ארכיונרי - https://neri-avneri.co.il -

את המידע הזה הסתירו מיכם / נרי אבנרי

חמישה שופטים ישבו על המדוכה וברוב של ארבעה נגד אחד- דחו את העתירה. לאחד הזה קוראים, חנן מלצר. מה לא גילו לנו על כבוד השופט מלצר? הלכתי לארכיון…

****************************

מאז השבעת הממשלה, יאיר לפיד מחפש את ה"גפרור" שיבעיר את הקואליציה. זאת הסיבה שמפלגתו "יש-עתיד" עתרה לבג"צ כדי שיורה לראש הממשלה לכפות על "סגן" השר יעקב ליצמן- לוותר על תפקיד "סגן" שר הבריאות (עם סמכויות מלאות), בתמורה לתפקיד שר. זה נגמר בתודה עתירת בוז, של השר החרדי, על "התוספת" של 4000 שח ההבדל בין שכרו של שר לעומת סגן שר.

לא איש כלפיד יאמר נואש. מפלגתו "יש-עתיד" הגישה עתירה נוספת- שוב נגד ראש הממשלה. בעתירה השנייה, נדרש בג"צ להורות לראש הממשלה שמחזיק במספר חריג של תיקים, לחלק אותם. חלוקת התיקים, כך קיווה לפיד, תיצור ממורמרים בקואליציה, ובמיוחד בליכוד. מרירות שבעידוד תקשורתי, אולי תסתיים במרד. בממשלת 61- מרד כזה עלול לפרק את הקואליציה (המחיר לא חשוב).

חמישה שופטים ישבו על המדוכה וברוב של ארבעה נגד אחד- דחו את העתירה. לאחד הזה קוראים, חנן מלצר. כבוד השופט מלצר לא אוהב את העובדה שנתניהו מחזיק בתיקים רבים- ובמיוחד את תיק התקשורת אותו הגדיר במילים "הרשות הרביעית". "יש בכך חזרה לא ראויה", כתב מלצר, "לימים שבהם משרד ראש הממשלה בישראל היה מופקד על כלי התקשורת והדבר נחשב כפוגם בדמוקרטיה"
(ידיעות-אחרונות / 14.4.16). "פוגם בדמוקרטיה" הכוונה לדיקטטור בן-גוריון.

מה הסתירו מאיתנו ערוצי התקשורת? כבוד השופט חנן מלצר, הוא איש שמאל שהיה תקופה ארוכה היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, ובפריימריס ב-2003, העמיד את עצמו לבחירה ברשימת העבודה לכנסת- וכשל. מדוע הסתירו את המידע הזה?- שכ"א ישיב לעצמו… הלכתי לארכיון..