תקשורת (שר)מוטה
בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית- מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה. לכתבה המלאה...
ינואר 2016
א ב ג ד ה ו ש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

נחום ברנע- פסול לעדות / נרי אבנרי

נחום ברנע- פסול לעדות / נרי אבנרי

במדינתי הדמיונית, תעודת העיתונאי הייתה נשללת מנחום ברנע. לא בגלל טעויות תמימות (שזה מותר), אלא משום הזדון שמכתיב לו את המסר. …

הלכתי לארכיון.

*******************

נחום ברנע מצטט את מרטין אינדיק: "אני זוכר שנתניהו אמר לי, תראה, תראה את זה. הוא (רבין) גיבור עכשיו, אבל אלמלא נרצח, הייתי מביס אותו בבחירות, ואז הוא היה נרשם בהיסטוריה כפוליטיקאי כושל" (ידיעות אחרונות / 7.1.16). בהמשך המאמר הוא פוסק: "אינדיק אמר אמת. אין לו סיבה כלשהי לבדות את הסיפור לאחר 20 שנה". אינדיק אמר אמת??

יום למחרת שידור דברי אינדיק, לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעת הכחשה. כדי לתת חיזוק להודעה, צורפה תמונה מיום ההלוויה שבה נתניהו נראה מוקף אנשים- אינדיק לא היה שם. בתגובה, אינדיק הוציא הודעת תיקון: "זה לא היה ביום ההלוויה, אלא יום קודם, שבה הוצב ארונו של רבין ברחבת הכנסת".

בדמיוני ראיתי נברני ארכיון משני הערוצים (1-2) עושים את מה שאני עשיתי: מכניסים לווידאו קלטת מאותו יום, וצופים בה כדי לשדר לציבור את האמת. ניחוש שלי: זה בדיוק מה שעשו. אלא שהאמת העיקה ונענשה- היא לא תזכה לצאת לטיול שיזוף.

כמה מילים על נחום ברנע.

מדובר בעיתונאי ותיק ומוערך חתן פרס ישראל, שעיני סטודנטים לתקשורת נשואות אליו. ההערכה אליו מקוממת אותי, לא בגלל מיקומו הפוליטי, אלא בגלל שבעברו המקצועי יש כמה מעידות שמוכיחות זדון. במדינתי הדמיונית- ברנע היה מתפרנס מעבודה אחרת.

הרי לכם הסיפור: בתקופת אולמרט, כלבי השמירה המועסקים של נוני מוזס, התנפלו על כל מי שהטיל בו רפש. ירון זליכה היה אחד מהם. למי ששכח- זליכה שהיה החשב הכללי באוצר, הגיש תלונה למבקר המדינה בגין מה שהוא סבר- תעלול שחיתות של אולמרט (פרשת בל"ל). נחום ברנע שמע ואץ אל המקלדת.

"המלשן" פותח עיתון, והשורות הזדוניות של ברנע דפקו לו בראש: "זליכה הוא פקיד שהכוח עלה לו לראש, הוא איש מסוכן, חסר מעצורים, בלי קשר למה שהוא אומר על אולמרט, והמקרה הבא יוכיח: "זליכה מנע ממשפחה שכולה קבלת תשלום שלפי דעתו של הכותב, מגיע לה" (ידיעות-אחרונות / 31.8.07). מנע כספים ממשפחה שכולה???

ההכחשה של זליכה, לא היה בכוחה לדלל את הזעם כלפיו. המכה על אמינותו של ברנע, מניעיו והתנהלותו האתית נחתה עליו מכיוון האב השכול מר עמוס שלו. בראיון שנתן לרזי ברקאי (גל"צ / 2.9.07) הביע האב השכול את כאבו וזעמו על ברנע שלא טרח אפילו לבקש ממנו תגובה בטרם ישגר את זדונו לעיתון. "הוא לא התכוון לדאוג למשפחה שכולה", אמר האב השכול, והוסיף: "נחום ברנע נתן את עצמו ככלי לשימוש במלחמה על גב משפחה שכולה".

אם מחברים את הסיפור על השימוש הזדוני במשפחה שכולה, ואת הקביעה של ברנע לפיה מרטין אינדיק צדק- המסקנה רוקדת מול עינינו: נחום ברנע פסול לעדות…

לפניכם שני סרטונים!-

א – בסרטון הראשון- קטע ההקלטה של האב השכול עמוס שלו שפותח על ברנע.
ב – הסרטון השני (ארוך)- שודר ביום שאחרי רצח רבין. הארון מונח ברחבת הכנסת, ורבים חולקים כבוד אחרון למנוח, ביניהם נתניהו ואינדיק… המרחק ביניהם מוכיח שאינדיק משקר, וברנע העמיד את עצמו לרשות השקרן (ולא בפעם הראשונה).
(בקרוב מאמר נוסף על נחום ברנע "פסול לעדות-2")

כתיבת תגובה

*