תקשורת (שר)מוטה
בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית- מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה. לכתבה המלאה...
נובמבר 2013
א ב ג ד ה ו ש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

משה מזרחי פסול לעדות

משה מזרחי פסול לעדות

ח"כ משה מזרחי, הודח מתפקיד ראש אגף החקירות בגין מה שהיועץ רובינשטיין כתב "להיטות יתר". הלהיטות הזאת, ברדיפתו אחרי החשוד ליברמן, גרמה לו לחצות קווים אדומים. הזיכוי המאוחר של ליברמן, פוסל את מזרחי מפרשנות… תשובה ליגאל קרני. הלכתי לארכיון…
*************************
אתחיל מהסוף: במלחמה הבלתי נגמרת בין העבריינים לאנשי רשויות החוק- אני בצד של החוק. העבודה שעושים אנשי רשויות החוק הינה מלאכת קודש. בלעדיהם- לא ניתן לקיים חברה. ואחרי שאמרתי את זה, כמה מילים בשולי הזיכוי של אביגדור ליברמן.

כל אחד נושא בראשו את עולם המושגים האישי שלו. ידיעה על זיכוי, איננה זרה לאיש. גם לא זיכוי של איש ציבור. תיק ליברמן הוא חריג מסיבה אחת: לא תמצאו אדם אחד על כדור הארץ שיגיד לכם, שזה סביר לרדוף חשוד 17 שנה עד לזיכויו. אבל, זה מה שקרה עם החשוד ליברמן. ותחשבו על זה שהרודפים פעלו בשמנו. הטענה לרדיפה מבצבצת מעצמה, ומקבלת אשרור עם הזיכוי.

הזיכוי המפתיע של ליברמן, הפך נושא לויכוח ציבורי. היו שתמכו בפסיקת שלושת השופטים, והיו שחלקו. ככה זה עם נאשמים פוליטיים. ברוב המקרים יש קשר בין הדעה, להשתייכות פוליטית. המתווכחים לא ממש מכירים את הקרביים של התיק, ונחרצותם נגועה בדעתם המוקדמת. אחד הנחרצים שכן הכיר את התיק הוא ח"כ משה מזרחי.

תזכורת!-

ח"כ מזרחי עשה קריירה שנויה במחלוקת במשטרת ישראל, והשתחרר בדרגת ניצב. בעיני רבים, מזרחי נתפס כאחד מרודפיו המיוחמים של ליברמן. הייחום הזה דחק בו לחצות קווים אסורים בגינם הודח מתפקידו כראש אגף החקירות.

למרות שהמלצת ההדחה המנומקת יצאה מלשכת היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין, היא חוללה סערה וויכוח ציבורי לוהט של בעד ונגד. שורות אלה נכתבות בגין מחלוקת בפייסבוק ביני לבין יגאל קרני, איש משטרה ותיק, שהגדיר את עצמו כמי שבקיא בעובדות (מזרחי לא הודח!).

חז"ל הזהירונו לבל נחשוד בכשרים. ח"כ משה מזרחי, שמונה לתפקיד ראש אגף החקירות ע"י השר שלמה בן-עמי (מפלגת העבודה) איננו "כשר" בעיני. מהסיבה הזו אני חופשי לחשוד בו שהוא שלשל את הפתק "אמת" לקלפי, גם בתקופה שהיה בתפקיד ראש אגף החקירות. העובדה שהיום הוא חבר בסיעת העבודה בכנסת, מחזקת את החשד.

הפתק "אמת" הכיל בתוכו אנרגיה עודפת ברדיפת מזרחי אחר "מושחתי ימין". אני אומר "אנרגיה עודפת", היועץ רובינשטיין בהמלצת ההדחה הגדיר זאת "להיטות יתר". אני בטוח שמי שחש "להיטות יתר" ברדיפתו אחר מושחתי ימין, יחוש "רפיסות יתר" ברדיפתו אחר מושחתי שמאל. גם אריאל שרון חושב ככה. תזת האתרוג מחזקת את דעתנו המשותפת.

"להיטות היתר" של מזרחי הכשילה אותו. היא גרמה לו לבצע האזנות סתר שלא על פי הנהלים הקבועים בחוק. סיפור קצר, שאין לי ספק שמזרחי מכיר: בפברואר 2012, ביהמ"ש העליון בספרד, הרשיע שופט בכיר בגין הפרה של כללי האזנות הסתר. העונש: השעיה משיפוט למשך 11 שנה. לשופט קוראים בלטסאר גרזון (להקליד בגוגל).

נבירה בארכיון מעלה מחלוקת חריפה בין תומכי המודח משה מזרחי, לבין תומכי היועץ המשפטי רובינשטיין. בצד של מזרחי ראינו ושמענו אנשי שמאל- המרושתים בתקשורת, באקדמיה, בפוליטיקה ובפרקליטות (עדנה ארבל פלוס). בצד של רובינשטיין ראינו אחרים. על דבר אחד לא הייתה מחלוקת: הסמכות העליונה היא של היועץ המשפטי. והוא קבע מה שקבע. אני חייב כמה סרטונים לאיש המשטרה לשעבר יגאל קרני (יש הרבה!). הלכתי לארכיון…

לפניכם שמונה סרטונים!-

א)- בסרטון הראשון- (שודר ב- 25.10.03)- חדשות: משה מזרחי הודח- אמנון אברמוביץ בדיווח. ניתן בקלות לזהות באיזה צד אברמוביץ.
ב)- בסרטון השני (שודר ב- 30.10.03)- מתכסחים: יואב יצחק ואמיר אורן. אחד בעד מזרחי- השני נגד.
ג)- הסרטון השלישי (שודר ב- 20.11.04)- חדשות- נוסבאום מדווח על הדחת מזרחי.
ד)- חמשת הסרטונים הבאים הוקלטו מהתוכנית פוליטיקה /- 23.11.04)- דיון בנושא הדחת ניצב מזרחי: בעד ונגד.
שופופו…

תגובה אחת לפוסט "משה מזרחי פסול לעדות"

כתיבת תגובה

*