תקשורת (שר)מוטה
בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית- מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה. לכתבה המלאה...
אוקטובר 2009
א ב ג ד ה ו ש
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

תקשורת (שר)מוטה

תקשורת (שר)מוטה

מיקומם הנמוך בסקרי האמינות, מעולם לא הטריד אותם, מפני שאת המיקום קבעו "סתם צרכני תקשורת", והם הרי מתייחסים רק למה שאומרים בברנז'ה. בדיוק כמו שנודיסטים לא מתביישים איש מרעהו, העיתונאים בישראל לא מתביישים לספק לצרכנים, תקשורת ברמה אתית של זונות בכביש. בהתייחסו לאחד הכינוסים באילת, שאל המרצה לתקשורת ד"ר יובל קרניאל "איפה האתיקה" (הארץ / 27.11.07).

"האתיקה ירדה לכביש". זאת הכותרת שחיבר אמנון דנקנר, כשסנט בעיתון "הארץ", בגין התקפלות מול היבואן, שמייבא את מכונית ה"ביואיק" (מעריב / 20.9.06). דווקא אמנון דנקנר. לא הייתי מביא את הכותרת הזאת כדוגמא, אלמלא היה דנקנר עצמו, סרסור של אתי(קה), שפעם עשתה את זה בהילטון תמורת אלף דולר, ומאז עלייתו של אולמרט לשלטון ועד לפרישתו ממעריב, היא -האתי(קה) שלו- עשתה את זה בכביש, תמורת חמישים שקל.

אבל לא רק דנקנר הוריד את האתיקה לכביש. כל העדר שהוביל אמנון אברמוביץ', הם סרסורים של אתיקה. תופעת "האתרוג" היא הזניית המקצוע!! מדובר אשכרה בעסקת אתנן שבה הרודן המושחת שרון תמורת שירותי ליווי (תרתי משמע) מול רשויות החוק, מימש את הפנטזיה המדינית והפוליטית של האברמוביצ'ים.

אם שם המשחק הוא "הבל-פה" או "הבל-עט", סרסורי האתיקה יודעים להרשים. אבל אם המציאות תעמת אותם עם הערכים שלהם, או עם החברים שלהם, כאן הם קורסים. דוגמאות לא חסרות. בראיון לוואלה ברנז'ה (16.10.09) אומר בעניין הזה מי שמנחה את התוכנית "תיק תקשורת" העיתונאי עמנואל רוזן: "אנחנו מותחים ביקורת על כל העולם ואחותו. אנחנו שוחטים בבוקר את ראש הממשלה ובערב את ראש המוסד, אבל כשזה מגיע ליכולת להגיד משהו ביקורתי על עיתון שהעורך חבר שלנו, או על ערוץ שאנחנו עובדים בו, יש בעיה. אני חושב שהשאלה הזאת נשאלת כי לצערי הרב (לקרוא פעמיים!) הרבה מאיתנו נגועים בחוסר אתיקה. רבים מהעיתונאים יודעים כמה הם קוברים סיפורים שקשורים בחברים שלהם או מקדמים סיפורים שקשורים בחברים שלהם"…

 

ואפרופו תיק תקשורת, העובדה שמדובר בתוכנית ביקורת על העיתונות, שרצה 17 שנה, לא מחמיאה לה. להיפך. אילו הייתה נושכת כמו שצריך, התופעות הפסולות עליהם דיבר רוזן, היו מתפוגגות מזמן.

בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית- מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה.

שנאתה למתנחלים, לליכוד ולנתניהו, ידועה. ליקטתי עבורכם קטעי וידאו המוכיחים זאת…

4 תגובות לפוסט "תקשורת (שר)מוטה"

  • סמירנוף:

    כי איבר הפרובוקציה שלך לא יודע מנוח. יתר על כן ועל אף שטיעוניך ודיעותיך יש בהם מן המוצק רובם ככולם מוגשים בלתי לעיסים ומעוררי התנגדות מכאן ומכאן, לכן, שבמקום לדבר אל הספקנים אתה פונה אל הגרעין הקשה שבאוהדיך ואל מושא חנופותיך "כל הכבוד לשר" ואני שואלת, ישועה איין? פנה אל האלקטורל המתנדנד היכן? איפה אתה עושה הבדל והיכן אתה משפיע?
    כלום כל מה שמעלה אתה בחכתך זה דימויים שוביניסטים, בוז ולעג? נו באמת.. זה מה זה מצ'עמם ולא מועיל (בשום צורה).

    ד"ש 🙂

  • Eliezer:

    Walking in the presecne of giants here. Cool thinking all around!

  • נחום שחף:

    תקשורת (שר)מוטה אחלה הגדרה.
    מקנא בנרי על יכולתו להביא אותה בשפת רחוב שעושה לך טוב על הנשמה כמו המאכלים שלו בנרגילה המיתולוגית (והיום בארוחות לילה עם חברים)

  • Jaylin:

    That's not just the best ansrew. It's the bestest answer!

כתיבת תגובה

*