- ארכיונרי - http://neri-avneri.co.il -

חזון העצמות הבוערות (2)

אנשים לא זוכרים, אבל ב- 2006, אולמרט ועמיר פרץ הכריזו על ממשלת הצדק החברתי.
מה קיבלנו? הצדק החברתי הוכנס להקפאה, במקומו קיבלנו שתי מלחמות, שתי חטיפות, ושלטון מושחת שהסתיים בזכות מעטפת נפץ שהעביר איזה טלנסקי. עכשיו העצמות שלהם בוערות… הלכתי לארכיון…
************************
במאמרי הקודם, "חזון העצמות הבוערות" כתבתי על הקפאת חוק השוויון בנטל- עד שהגיע נתניהו. ציינתי שהתקשורת לא לחצה על אלה שקדמו לו וכשנתניהו שוב ראש ממשלה, פתאום העצמות של שונאיו בוערות: מוכרחים לגייס את החרדים- עכשיו!- לא את הערבים. המחאה החברתית אותו סיפור.

אנשים לא זוכרים, אבל בבחירות 2006, התקשורת הצליחה להמליך עלינו את אולמרט, שמנקודת המבט של סתיו שפיר- הקים את קואליציית החלומות מבחינה חברתית (קדימה, העבודה, החרדים והגמלאים). אולמרט ועמיר פרץ הכריזו על מהפך בסדר היום. מה קיבלנו? כמו חוק השוויון בנטל, גם הצדק החברתי הוכנס להקפאה, ובמקומו קיבלנו שלטון מושחת שהסתיים בזכות מעטפת נפץ שהעביר איזה טלנסקי.

נתניהו מטריף אותם. התקשורת הופכת את מנהיגי המחאה לכוכבים, וביחד הם מלהיבים ומסיתים את האלפים- ואלה דורשים מנתניהו צדק חברתי, שעולה כסף. לא משנה מה מצב הקופה הלאומית ומה המצב הכלכלי בעולם. "העם רוצה צדק חברתי"! עכשיו! היענות לחלק מהתביעות, גררה אחריה התאמות, שזה במילים פשוטות קיצוץ בתקציב, והעלאת מיסים. מיסים??? הינה סיבה נפלאה לקרוע אותו.

נברנים אצו רצו לארכיון, ושלפו משם תשדיר תעמולה שבו נתניהו מבטיח להוריד מסים.
מי שראה, צריך להגיע למסקנה- נתניהו זגזגן, אסור להאמין לו. הסתכלתי על הפרצופים. זה אותם אנשים שראו ושמעו את אריאל שרון מתחייב פומבית לכבד את תוצאות משאל המתפקדים. התוצאה המאכזבת דחקה בהם לדחוק בו להשליך את התוצאות לפח. אז אלה מדרכים אותנו לסלוד מזיגזוג? אלה????

עכשיו כשנתניהו בשלטון- עוול חברתי מבעיר את העצמות הקפואות שלהם. וככה עם עצמות בוערות, הם מזעיקים את ההמונים, ומעודדים אותם להבעיר את עצמם בתמורה להילה מפוקפקת. משה סילמן ועקיבא נפעי- שניהם ז"ל- האמינו להם.

הלכתי לארכיון ושלפתי כמה קטעים (יש המון!) שצפייה בהם תעזור לתמימים להבין
שהמבטיחים של היום, הם השקרנים של אתמול.. שופופו…
(לא שכחתי- בקרוב המאמר על החברות התמוהה בין נוני מוזס לאהוד אולמרט)