- ארכיונרי - http://neri-avneri.co.il -

כל כך קל לתעב אותו

מישנה: אולמרט יודע, שלא חשוב איזה שקר יפיץ, נברני ארכיון לא יספקו את החומרים איתם מרסקים אמינות. אני הלכתי, וגיליתי שהאיש הזה לא מפסיק לשקר. בחלום הרטוב שלי, אני צועק: אהוד אולמרט שקרן!- והוא מגיש נגדי תביעת דיבה. הלכתי לארכיון…

אין לו שום רתיעה להתנגש בעוצמה עם הערכים והמוסר של כ"א מאיתנו. הוא יודע שרובינו סולדים משקרנים- ולמרות זאת, הוא לא מפסיק לשקר. הוא יודע שאנחנו מתעבים חצופים, עזי מצח- והוא לא מפסיק לתת לנו עצות, באותו זמן שפרקליטי צמרת שוקדים על משימת חיים: חילוצו ממלתעות העתיד. אילו היה כזה חכם, מדוע לא הצליח לנווט את עצמו בדרך נטולת חוקרים?

ועדת וינוגרד בדקה את איכות מנהיגותו, והתעודה שקיבל הכילה מסקנה אחת: (עוד) כישלון. ולמרות הרקורד עתיר הכישלונות, ולמרות המשקולת הפלילית שמאיימת למוטט אותו- הוא לא מפסיק לתת לנו עצות, ולחלק ציונים למנהיגים טובים ממנו.

יום ירושלים. עם ישראל חוגג, ואהוד אולמרט מזנק עלינו מתחת הכותרת הראשית של מעריב (20.5.12): "נצטרך להגיע להסדר בעיר העתיקה- כולל בהר הבית", שזה במילים פשוטות- חלוקת העיר, שזה במילים לא פשוטות: הפרת נדרים!

לא צריך להיות פסיכולוג צמרת כדי להבין שההרהור הראשי של נאשם כבד בפלילים מתמקד בחיפוש "נוסחת זיכוי". אולמרט מפנטז על מקלט בקופסת האתרוגים הריקה של שרון. הוא יודע מה התקשורת רוצה לשמוע בתמורה להתגייסות למענו. עם שרון זה הצליח. זאת הסיבה שהוא מפיץ את המסרים "הנכונים" בתמורה לאתרוגו. חלוקת ירושלים היא מסר אחד מסדרת מסרים שהוא מפיץ.

הוא גם יודע, שלא חשוב איזה שקר יפיץ, נברני ארכיון לא יספקו את החומרים איתם מרסקים אמינות. אני הלכתי, וגיליתי שהאיש הזה לא מפסיק לשקר. בחלום הרטוב שלי, אני צועק: אהוד אולמרט שקרן!- והוא מגיש נגדי תביעת דיבה.

הקטע שתראו שודר בדיוק לפני שש שנים (חסר 4 ימים). ראש הממשלה אולמרט נואם בפני חברי הקונגרס האמריקאי. דעתו על ירושלים חד-משמעית. שופופו…
……………………………………………………………………………………………………….