תקשורת (שר)מוטה
בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית- מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה. לכתבה המלאה...
פברואר 2011
א ב ג ד ה ו ש
« ינו   מרץ »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  

ולמסיתים אל תהי תקווה

ולמסיתים אל תהי תקווה

מישנה: מאז ראה  עמיר פרץ את נסראללה דרך משקפת צבאית, המגאפון הבולשביקי שלו כבר לא מעניין. גם ויקי כנפו הלבושה- מאז עשתה פרסומת לאתר הפורנו "פרפר", איבדה את הכאריזמה הגולמית שלה… אפילו איש העסקים אליעזר פישמן לא נשמע משכנע… הלכתי לארכיון…

 כשמדובר בכלכלה, יש נכון ויש לא נכון. קופה מלאה מוכיחה שהעושים במלאכה יודעים את העבודה. כשהקופה ריקה, יש בעיה. אידיאולוגיה חברתית אינה רלוונטית כשהקופה ריקה ומאוד רלוונטית כשהיא מלאה. במילים פשוטות, לא ניתן להפריד בין כלכלה לרווחה. מי שמפריד, הוא גנב דעת או מאחז עיניים. וכאלה לא חסרים במקומותינו. די להביט שמאלה כדי לראות רבים מהם.

 

אנחנו מצפים מהמנהיגים הכלכליים שידעו להגיב למצבים משתנים ויחשבו מאקרו. גם במדינה הכי "מסודרת" בעולם, ניתן למצוא עניים שקשה להם.  נתניהו ושטייניץ, הם הנהגים של המשק הישראלי. האינטרס הרציונאלי של כל אזרח במדינה שהם יצליחו. ולמרות שזה ברור, יש אנשים שהאינטרס שלהם הפוך…

 

מבחינתם של יריבי ושונאי נתניהו, עליית מחירי הדלק והמים היא סוג של הזדמנות. אפשר להצמיד לעליית המחירים הוכחה על אטימות, אכזריות, ניתוק מהעם ובנקל ניתן לשכנע רבים, ש"הטובים" נמצאים באופוזיציה, ו"הרעים" בשלטון. מי שיודע לזהות מניפולציה, ראה באיזו חדווה התקשורת התמסרה למשימה. לקמפיין כזה קוראים בעברית "הסתה".

 

המסיתים נגד נתניהו, הצליחו לגייס למשימה גם את איש העסקים הידוע אליעזר פישמן. הצלחתו העסקית והמוניטין שצבר אמורים לשכנע תמימים שהביקורת שלו חפה מהסתה. תחת הכותרת "האסכולה הכלכלית של ביבי היא להישאר ראש ממשלה" (מעריב עסקים / 13.2.11) קבע פישמן: "הם חיסלו את מעמד הביניים". "חיסלו" הוא אמר.

 

יומיים אח"כ, למרות הקמפיין האגרסיבי, ראינו שלהפגנת ההמונים נגד נתניהו ושטייניץ הגיעו עשרות בודדות. מסתבר שמאז ראה מנהיג ההפגנה ח"כ עמיר פרץ את נסראללה דרך משקפת צבאית, המגאפון הבולשביקי שלו כבר לא מעניין. גם ויקי כנפו הלבושה- מאז עשתה פרסומת לאתר הפורנו "פרפר", ונכשלה בשיווק יוזמת ז'נבה- איבדה את הכאריזמה הגולמית שלה.

 

ואם היו כאלה שלא הבינו את הסיבה לדלילות המפגינים, באותו שבוע, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני הצמיחה. המספרים חד משמעיים: כלכלת ישראל איתנה, עם ישראל חוגג.

 

לאליעזר פישמן אני אומר: הביקורת שלך נגד נתניהו, יותר מאשר היא מעידה עליו, היא מעידה עליך. מותר לך לבוז להערה שלי. אבל יהיה לך קשה לבוז לקביעה של שני אנשי העסקים אלי הורביץ ויעקב פרי. הלכתי לארכיון…


כתיבת תגובה

*