תקשורת (שר)מוטה
בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית- מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה. לכתבה המלאה...
יולי 2010
א ב ג ד ה ו ש
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

מאמר גלוי לעורך מעריב

מאמר גלוי לעורך מעריב

מישנה: ליואב צור. יש לי הצעה בשבילך לקמפיין חדש. אם תרתום את העיתון לקמפיין המוצע, אין לי ספק שתטביע חותם בל יימחק על תקופת כהונתך כעורך מעריב: לך חזק נגד המשתמטים משירות צבאי (או לאומי / אזרחי).

כל מי שפותח מעריב חש, שהקמפיין למען גלעד שליט הוא הנושא המרכזי שמעסיק את המערכת. נסחפתם עם התמיכה, למרות שפה ושם קוראים את פירות המקלדת של הכותבים הרציונאליים (בן כספית, ובן-דרור ימיני).

יואב צור עורך מעריב. אין ספק, לקחת על עצמך סיכון. ההערכה על חטיפה עתידית, איננה תלושה מהמציאות. במאמר שכתבת שיתפת את קוראיך בלבטים שהיו לך בטרם קיבלת עליך את המשימה. "לא בלב קל", כתבת, "למשוואה הזו שני צדדים. הצד של שליט, והצד של הרוצחים עם הדם על הידיים" (מעריב / 24.6.10).

אחרי שהוכחת את היכולת שלך לרתום את מעריב לקמפיין שנוי במחלוקת, יש לי בשבילך הצעה לקמפיין ערכי עם הסכמה רחבה. אם תרתום את העיתון לקמפיין המוצע, אין לי ספק שתטביע חותם בל יימחק על תקופת כהונתך כעורך מעריב: לך חזק נגד המשתמטים משירות צבאי (או לאומי / אזרחי).

מדובר בתופעה בלתי מוסרית, נפסדת ומתפשטת. רדוף אותם. כנס בהם עם השפיץ של הנעל. ואני מתכוון בעיקר – אבל לא רק- למשתמטים הקרויים אצלנו "סלב". דווקא הם. השפעתם על בני הנוער בטרם גיוס, עצומה. אם תצליח לצרף אליך גם את ערוץ 2, ובעיקר את ההפקה של "כוכב נולד", אתה ענק. זה לא מאוחר. אין דבר כזה מאוחר במלחמה נגד משתמטים. יש לעורכי הערוץ המון כוח והרבה דרכים לרדוף משתמטים, והשיא יהיה "כוכב נולד" של העונה הבאה.

הפצת עוינות כלפי תופעת ההשתמטות היא הדבר הכי נחוץ בחברה הישראלית. גייס את כל העיתון. יהיו כאלה שזה לא ימצא חן בעיניהם. אלה יכנו אותך פשיסט. אל תעשה חשבון. המלחמה הזאת צודקת מאין כמוה. יש הרבה מה לעשות בעניין הזה.

לבד מהוקעתם, רדוף את נבחרי העם שמקילים ראש בתופעה, ואת ראשי הערים שמשלמים בכסף ציבורי לאומנים משתמטים. הכסף הזה מגיע רק לאומנים ששרתו בצה"ל והסתפקו ב- 700 שח לחודש במשך 3 שנים. לא לאלה שבאותו זמן דפקו קופות של אלפי שקלים בערב.

הרי שתי דוגמאות מיוחדות. הראשון, הזמר אור בר-און (להקליד בגוגל) שירת כלוחם בצה"ל ואיבד את שתי רגליו במלחמת לבנון השנייה, והשני, "מלך" המשתמטים אביב גפן. שניהם התראיינו אתמול (4.7.10) בערוץ השני בתוכנית "שש עם עודד בן-עמי". הראשון אמר לסידס שהוא מוכן להתנדב שוב לצה"ל אם יהיה צורך, והשני, שעושה חיל באירופה אמר לבן-עמי שהוא לא מוכן להיות שגריר ישראל בנכר. הוא אומן…

סליחה את אני חושד בכשרים, אבל מקננת בי תחושה חזקה שדווקא בקרב אותם תומכים בעסקת שליט, תמצא רבים שלא יתלהבו מקמפיין נגד משתמטים. וזה למרות שכדי לשכנע בחשיבות הכניעה לדרישות החוטפים, הם הדגישו חזור והדגש את האתוס הצהלי לפיו אסור להפקיר חייל.

יואב צור היקר. אין לי ספק שגם אתה זוכר את התקופה שבה המשתמטים משירות צבאי, התביישו. היום אין להם בעיה עם זה. בשיחות סגורות הם אפילו מלגלגים על האומנים שמוכנים להסתפק בגרושים, בעוד הם משחקים אותה בחבילות. תעשה צדק היסטורי אם תיקח עליך את המשימה להחזיר להם את הבושה. למען אלה שנפלו, למען פצועי צה"ל ולמען אלה המשרתים. אין לי ספק שאתה יכול… לך על זה…

תגובה אחת לפוסט "מאמר גלוי לעורך מעריב"

כתיבת תגובה

*