- ארכיונרי - http://neri-avneri.co.il -

חיים רמון: קדימה = הונאת הבוחר

מישנה: אם שרון נתניהו ועוזי לנדאו ברשימה אחת זוהי הונאת הבוחרים- מה יגיד איש המוסר רמון על רשימה המכילה את ציפורה שאול ועתניאל? התשובה מזנקת מתוך קטע הוידאו והיא רשומה בכותרת…

או קיי, הכותרת איננה ציטוט מדויק שיצא מפיו רמון, אבל לא צריך לשמוע אותו אומר זאת, כדי להבין שהוא חושב כך. איך אני יודע?

קבלו ציטוט: "חשובה המהות- כל הליכה משותפת של שרון עם נתניהו ועם לנדאו יש בה משום הונאת הבוחר… וללכת עם רשימה שחלקה הגדול למעשה הוא ליכוד ישן, תהיה משום הונאה פוליטית ציבורית ומוסרית ואם הולכים לקראת חשבון נפש ביום כיפור אז צריך לבוא גם ביום כיפור הזה חשבון נפש של המערכת הפוליטית…".

הרגישות של חיים רמון לאסתטיקה פוליטית ציבורית ומוסרית יצא שמעה למרחוק. הפירוש פשוט: רשימה המוצגת לבחירה, איננה מוסרית אליבא דה-חיים רמון, אם היא כוללת מנהיגים עם דעות כל כך שונות. הוא הגדיר את זה כ- "הונאת הבוחר". ואכן, עם הזמן שרון חש מחנק בסביבתם של פוליטיקאים שהתעקשו להישאר נאמנים לבוחריהם ופיצל את הליכוד.

עבריין המין ראה את חזון המפץ הגדול שהגה, מתממש לנגד עיניו. מאז, קדימה היא אוסף משונה של אופורטוניסטים, שהדבק המאחד אותם הוא בלתי מוסרי.

כותרת: "מופז: לבני גורמת נזקים למדינה" (ידיעות-אחרונות / 5.1.10). "נזקים למדינה", זה מה שאמר. יותר מאוחר שמענו על המחלוקת בין מנהיגי קדימה ביחס להשתתפות ציפורה במצעד הגאווה. שאלה: אם שרון נתניהו ועוזי לנדאו ברשימה אחת זוהי הונאת הבוחרים- מה יגיד איש המוסר רמון על רשימה המכילה את ציפורה שאול ועתניאל? התשובה מזנקת מתוך קטע הוידאו והיא רשומה בכותרת…