תקשורת (שר)מוטה
בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית- מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה. לכתבה המלאה...
מאי 2010
א ב ג ד ה ו ש
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

משחקת אותה פופאי

משחקת אותה פופאי

מישנה: לבני היא פיקציה שיוצרה במחשב של אייל ארד, ושווקה לציבור ע"י התקשורת. אילו היא הייתה ראש ממשלה, היינו רואים אותה קשוחה באותם המקומות שרבין, שרון, אולמרט ונתניהו קרסו… משחקת אותה פופאי…

רון חולדאי נתן את האות, וכולם הסתערו: ילדי החרדים לא לומדים בבתי הספר את מקצועות הליבה, מה שיהפוך אותם למבוגרים עם קשיי פרנסה. התוצאה: מגזר עני.  אם מחברים לעוני גם את הריבוי הטבעי של החרדים (והערבים), וגם את האחוז הנמוך של המוכנים לשרת את המדינה, ברור שמדבור "בפצצה מתקתקת". בטרם זו תתפוצץ עלינו, המליץ חולדאי על …מרד אזרחי.

 

לפי התגובות, רון חולדאי נגע בעצב רגיש וחשוף. היו שהביעו תמיכה, היו שחלקו, והיו שמצאו הזדמנות לבטא את שנאתם. מכל המגיבים בחרתי להתייחס לתגובתה של ציפורה. היא כמובן מסכימה עם דברי חולדאי, אלא שהיא מכיילת את זעמה ל…נתניהו. למה? ככה האוטומט עובד. מדובר בתגובה פבלובית של מנהיגה, שעבריין מין לוחש על אוזנה.

 

קבלו ציטוט: "קדימה מעולם לא התקפלה מול דרישות מוגזמות של המפלגות החרדיות- בניגוד לראש הממשלה נתניהו. קדימה יכלה לומר לא- ואמרה לא- בנושאים שהבנו שהם הרי גורל למדינה". יש עוד: "הסיפור כאן הוא לא העניין החרדי, אלא על פוליטיקה שמנצלת שיטה גרועה ופוליטיקאי חלש" (לבני בישיבת סיעת קדימה / ynet / 3.5.10).

אותו טקסט בדיוק תמצאו בבלוג שלה. במילים פשוטות, ההתנפלות על נתניהו מכילה בתוכה אמירה- אילו אני במקומו, זה לא היה קורה. משחקת אותה פופאי.

 

תזכורת: שרת החינוך בממשלת רבין הגברת שולמית אלוני, סולקה מהמשרד בגלל שרבין קרס מול הלחץ של ש"ס. יוסי שריד, שר החינוך בממשלת אהוד ברק, נאלץ להתפטר בדמעות, רק משום שראש הממשלה קרס מול דרישת ש"ס (לחוק נהרי). טומי לפיד (ז"ל) הוציא את שינוי ממשלת שרון, רק משום שאבא של העבריין עומרי, נאות להפריש כמה מיליונים לחרדים בתמורה לתמיכה בתקציב. הנאשם בפלילים אהוד אולמרט, כדי להבטיח את בחירת שמעון פרס לנשיא, הבטיח (וקיים) לש"ס כמה מאות מיליונים.

 

הסידור הנוכחי עם החרדים הוא לא תוצאה של הסכם קואליציוני בין ש"ס לנתניהו, אלא ירושה משלטון קדימה של לבני (ואולמרט). ביוני 2008, עברה בכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק הקובעת כי המדינה תעניק מימון למוסד חינוך תיכוני חרדי, שיזכה להכרה בלא דרישה של פיקוח על תוכני הלימוד בו. שבוע אחרי, כתבה פרופ' רות גביזון באותו נושא: "היה סביר לצפות כי החוק יהיה נושא למאבק פוליטי-אידיאולוגי, אבל מאבק כזה לא התנהל בוועדת השרים לענייני חקיקה" (הארץ / 2.7.08).

 

זוהי אותה גברת גביזון שציפורה מאוד רצתה אותה כשופטת בעליון, ואלמלא התעטש אהרון ברק, ייתכן שהייתה מצליחה להכניס אותה. אגב, זאת הזדמנות (נוספת) להציע לציפורה להסיר מהבלוג שלה את תשובתה הפתטית לשאלת גולש ששאל: מה היו הישגייך כשרת משפטים? תשובה: …"כך פעלתי להכללת כיווני חשיבה, השקפות ודעות חדשות בבית המשפט העליון ובין היתר למינויה של הפרופסור רות גביזון לשופטת בבית המשפט העליון".

 

ציפורה היא פיקציה שיוצרה במחשב של אייל ארד, ושווקה לציבור ע"י התקשורת. באוקטובר 2008, הנשיא פרס הטיל עליה להרכיב ממשלה. בחמש דקות הראשונות, בתמורה לתמיכה בה, נכנעה נקיית הכפיים לדרישת ש"ס לתוספת מיליארד שח לקצבאות.

כותרת -ידיעות אחרונות28-10-08

 

 

השיחות התפוצצו בגין סירובה להתחייב לא לחלק את ירושלים. גם אכלה את הדגים המסריחים, וגם סולקה מהשלטון.

מישהו צריך להסביר לה שלהיות פתטי זה כבר לא "אין"…

כתיבת תגובה

*